TÜRK menşei ürünlerin markalarını yurt dışı hedef pazarlarda tescil ettirmelerine yönelik yapacakları harcamalara hibe devlet desteği.
Günümüzün hızla değişen pazar koşullarında fark yaratmanın ve tercih edilir olmanın yolu marka olmaktan geçmektedir.
Marka neden bu kadar önemlidir?
Marka önemini hayatımızın her alanında hissettirerek kendini göstermektedir. Kişilerin marka olmaya başladığı çağımızda, her sektör, her firma bir marka yaratma çabası ile iş sektörüne girmektedir. Ürünü yücelten, aranan kılan, kendinden söz ettiren markadır.
Markanın oluşumunda ve devamlılığında ise en önemli unsurların kurum kimliği ve bu kimliğe paralel olarak geliştirilen kurum kültürü gelmektedir.
Tüketici-ürün arasındaki iletişimin varlığını ifade eden araçlardan biri olan marka, pazarlama yönetimi uygulamalarında oldukça etkili bir role sahiptir. Çünkü tüketicinin ürüne ilişkin hatırladığı, ürünü tanıtan, tanımlayan ve diğer ürünlerden farklı kılan tek öğe markadır. Dolayısıyla tüketici ve pazarlama ilişkilerinin temel aracı olan marka; reklamlarda, ambalajlarda, satış, pazarlama görüşmelerinde tüketiciye sunulan ürünün üzerinde yer almaktadır.
Marka kavramı, dünya ve ülkemiz için yeni bir kavram değildir. Geçmişte etkili bir pazarlama stratejisi aracı olarak sıklıkla kullanılan markalama, kendini geliştiren bir yaklaşım olarak kurumsal, endüstriyel ve hizmet markalamayı da içererek güncelliğini korumaktadır.